Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України


''Наше слово'':   1 2 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22-23 24-25 26-27 28-29 30 31 32

  
N 2(31) 2001р.

   ВШАНУЙМО МИНУЛЕ
  
   Одним з питань порядку денного найближчої сесії міської ради буде перейменування вулиць міста Славути. Є, щоправда, вулиці, яким потрібно просто повернути старі назви. Адже історія міста вже більше ніж три сотні років.
   Наприклад, вулиця Комінтерну вже була Церковною, а Дзержинського - Козачою, в усякому разі у 1916 році. Одначе, якщо глянути на перелік нинішніх назв, то стає очевидним відсутність історичної об’єктивності. Адже і на цей час немає жодної вулиці, яка розповідала б що робили чи про що мріяли славутчани років 100-150 тому. Все обмежується назвами одного періоду 1920-1990 року, часом, коли КПСС були підпорядковані усі сфери суспільного життя. Ось і вулиці були названі без врахування попередників. Сьогодні важко пояснити - чому не можуть нинішні жителі міста знати його історію.
   Чому, наприклад, є вулиці Маркса, Енгельса, Лібкнехта, Люксембург, Цеткін, які не те що у Славуті, а й в Україні, не були. Одночасно немає жодної вулиці названої на честь людей безпосередньо причетних до історії міста, зокрема роду князів Сангушків. Якщо в місті був Михайло Коцюбинський, то про це нічого, зате вулиць з прізвищами "професійних революціонерів", як то кажуть, хоч греблю гати. Ось і дізнайтеся об’єктивно про історію міста в такій ситуації.
   Є ще один приклад ставлення до історії власного міста. Це стан цвинтарів. Один з них опинився майже в центрі міста. Між вулицями Дзержинського та газети "Правда". Це через цей цвинтар протоптали стежку "вдячні" славутчани. Прямо по могилах. Трапляються і велосипедисти. Інші, переважно молоді дівчата і жінки, знайшли тут місце для паління. Судячи з запустіння на цвинтарі, тут роками не наводився порядок. Ось і перетворився поступово цвинтар на смітник. Особливо він забруднений зі сторони де розташована податкова інспекція.
   Особливо жахає ставлення громадян до надмогильних пам’ятників. Начебто у Славуті ніколи не було ураганних вітрів, що могли б скинути гранітні плити. Саме вони, ще міцні, поставлені наприкінці XIX-XX століть, лежать на землі.
  
   НАВІЩО БУЛО СТВОРЮВАТИ?
  
   У 1999-2000 роках в обласному спеціалізованому ліцеї-інтернаті було створено дві групи з учнів (кількістю 30 та 22 відповідно). Ініціатором такого створення став начальник Київського військового ліцею імені Івана Богуна генерал-майор Л.Кравчук. Ідея була свята і благородна - готувати тих, хто обрав своє майбутнє як українського військового.
   Минуло два роки. Надійшов час йти далі у військовому навчанні, однак з’ясувалося, що навчання у Славутському ліцеї навіть на відмінно не дає ніякої переваги при вступних іспитах до військового ліцею в місті Києві. Окрім того стало відомо, що існує проблема із програмою підготовки у славутських ліцеїстів. Як, до речі, і з камуфльованими одностріями, які якраз у місті Славуті і виготовляються. Виявляється, що обласний бюджет має передбачити і це, а не примушувати купувати однострії за гроші батьків.
   За участі голови Спілки офіцерів України, Народного депутата України, віце-адмірала Бориса Кожина вдалося з’ясувати деяку інформацію щодо наведених проблем. Зокрема генерал-майор Л.Кравчук повідомив: "...В будь-який час, в межах компетенції, ми готові надати методичну допомогу в організації навчально-виховного процесу. Щодо питання зарахування до Київського військового ліцею ім. І.Богуна, то до ліцею зараховуються випускники 7-х та 9-х класів всіх типів навчально-виховних закладів за результатами вступних випробувань. При цьому пільгами користуються діти-сироти, діти, які залишилися без опіки батьків, а також діти, у яких один з батьків-військовослужбовців загинув при виконанні службових обов’язків. Решта випускників зараховуються на загальних підставах."
   Попри все це, справу щодо славутського ліцею ще не завершено. У бажаючих стати професійними військовими є шанс. Спілка офіцерів України продовжує роботу над повідомленими проблемами.
  
   КЕРІВНИЦТВО ХАЕС: ВВЕДЕННЯ ЕНЕРГОБЛОКУ N 2 НЕ БУДЕ НЕГАТИВНО ВПЛИВАТИ НА СТАН ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ
  
   Протягом поточного року керівництво національної енергогенеруючої компанії "Енергоатом" та ХАЕС намагаються переконати усіх, що від початку експлуатації 2-го енергоблоку атомної станції будуть лише одні переваги.
   Чи так це?
   Ось лише деякі запитання, на які у НАЕК "Енергоатом" не можуть дати відповіді з грудня 1996 року:
   1. З усіх АЕС колишнього СРСР лише Кольська та Воронезька стоять на геологічних породах, що відповідають вимогам до будівництва таких об’єктів. Наскільки це стосується ХАЕС?
   2. За висловом головного інженера будівництва ХАЕС В.Д.Діркштейна - висновки екологічної експертизи при виборі майданчика "в кінці кінців" були затверджені Радою Міністрів СРСР. Розглядалося всього 40 варіантів. Що це означає - вибрали найкращий з найгіршого? Якими були критерії вибору майданчика?
   3. 90 відсотків території України - не для зведення АЕС. Причина - бідність водяних ресурсів та десятиразове техногенне перевантаження (А.К.Шидловський, академік, секретар відділення фізико-технічних проблем енергетики АН УРСР (1989 рік). Є ще дві причини - тектонічна активність та високий рівень ґрунтових вод. Чи враховано це при визначенні впливу 2-го блоку ХАЕС на навколишнє середовище?
   4. Визнаючи регіон ХАЕС недостатньо забезпеченим водою (М.Є.Шевчук, головний інженер відділення інституту "Атоменергопроект"), виникла проблема а штучній водоймі для технологічного забезпечення роботи станції. Як впливає на оточуюче середовище створена водойма? Чи є результати дослідження за майже 14 років її експлуатації?
   5. Чи існує проблема підтоплення ґрунтів та забруднення води від забезпечення роботи ХАЕС?
   6. Наскільки відповідає дійсності інформація про потрапляння до дренажного каналу 4 мільйонів кубічних метрів стічної води щорічно?
   7. На початку 1989 року стримуючою обставиною будівництва блоку 2 ХАЄС був не брак коштів, а води. За рахунок яких ресурсів буде ліквідовано дефіцит води?
   8. Випаровування води з водойми-охолоджувача на 90 відсотків у вигляді атмосферних опадів, причому за межами радіуса в 1 тисячу кілометрів. Які це має наслідки для регіону, враховуючи розташування інших АЕС?
   9. Теплове забруднення води на декілька градусів, а хімічне - на рівні, близькому до граничне допустимих, переносяться окремо - і рибою, і мікроорганізмами. Однак, разом - це неможливо. Чи не вплине на температурні параметри робота 2-го енергоблоку?
   10. Тимчасове зберігання відпрацьованого палива в контейнерах і в басейні, за правилами - 5 років. Що далі?
   11. Площа ставка охолоджувача ХАЕС - близько 20 квадратних кілометрів. За однакової потужності з ТЕС - викид тепла в атмосферу на 60 відсотків вищий у АЕС. Виходячи з того, що на два блоки потрібне водоймище площею в 30 квадратних кілометрів, за рахунок чого її буде збільшено?
   12. Значне заростання берегів водойми очеретом, хвороби риб у водоймі, а також евтрофікація (збільшення продуктивності водяної рослинності) - стали наслідком нагромадження радіоактивних елементів у іхтіофауні і аквафлорі, що реально свідчить про загрозливий стан водойми. Яке становище на водоймі ХАЕС сьогодні?
   Окрім того, незначне підвищення радіоактивності води дає концентрацію радіоактивних ізотопів в організмі риби, що харчується планктоном в 15-40 тисяч разів, а в жовтку яєць птахів - в мільйони разів. Які результати досліджень стосовно цього отримано за період роботи станції? Чи не ускладниться ситуація тут після введення 2-го блоку ХАЕС?
   13. Акумулюючий ефект радіоактивних викидів, яким він є за 14 років з часу чорнобильської аварії? Які дані будуть вважатися базовими при оцінці впливу на навколишнє середовище від роботи 2-го блоку ХАЕС?
   14. Яким є аналіз впливу на оточуюче середовище високоактивних "довгоживучих" радіоактивних нуклідів, дані про які з’являються у місцевих засобах масової інформації?
   15. Коли буде досліджена концентрація радіоактивних нуклідів у придонному мулі водоймища-охолоджувача і у підземних водоносних шарах навколо ХАЕС?
   16. Київським відділенням інституту "Атоменергопроект" зроблені попередні розрахунки водоймища-охолоджувача ХАЕС, а саме: гребля на річці Горинь, площа дзеркала водойми - 67 квадратних кілометрів, об’єм води - 257 мільйонів кубічних метрів. Реально: створено греблю на річці Гнилий Ріг, площа дзеркала водойми - 21,3 квадратних кілометри, середня глибина 5,5 метра, об’єм води - 112 мільйонів кубічних метрів. Чим пояснити зміни?
   17. Головний інженер проекту ХАЕС вказував (1989 рік): "Для запобігання фільтрації з басейнів системи охолодження споживачів групи "А" передбачене облаштування поліетиленового екрана, пластового і кільцевого дренажів". Чи необхідні ще додаткові заходи: поглиблення водоймища-охолоджувача на 5 метрів, намивання струменеспрямовуючих дамб, зведення хвостової греблі?
   На запит громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина" отримано експертний висновок державної науково-технічної експертизи проекту документа "Хмельницька АЕС. Енергоблок 2. Оцінка впливу на оточуюче середовище. Розробник - відкрите акціонерне товариство Київський науково-дослідний інститут "Енергопроект". Замовник НАЕК "Енергоатом". Зрозуміло, що висновок один - "мають місце зауваження до оформлення та змісту документа, які переважно не носять принципового характеру".
   ЗАУВАЖЕННЯ Є У ГРОМАДСЬКОСТІ
  
   ЧИ ВІДОМО МІСЬКІЙ ВЛАДІ, ЩО:
  
   ...під час розгляду міського бюджету на сесії вже не вперше постає проблема про передачу житлового фонду Міністерства оборони у Славуті на баланс міської ради. Але і загально відомо в Славуті про технічний стан будинків та комунікацій у військовому містечку Тому і постає увесь час запитання або про покращення їх становища хоча б до рівня більш-менш пристойного стану, або про виділення для міської ради цільових коштів на ці роботи.
   Як повідомив заступник начальника головного фінансового управління Хмельницької обласної державної адміністрації Л.Дмитрук: "...В нормативах відрахувань від загальнодержавних податків і зборів бюджету області в 2000 році враховано на передачу об’єктів соціальної інфраструктури 979 тисяч гривень, з них 150 тисяч гривень для передачі об’ектів м. Славути. Рішенням 1 5-ї сесії обласної ради від ЗО січня 2001 року "Про обласний бюджет на 2001 рік", в нормативах відрахувань від загальнодержавних податків бюджету м. Славута на 2001 p. враховані видатки на передачу об’єктів соціальної інфраструктури права державної форми власності в комунальну в сумі 370 тисяч гривень". (Лист N 4-22/371/382, від 21 березня 2001 року).
  
Інформація отримана на запит громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина".

  
   РІЗНЕ СТАВЛЕННЯ
  
   Залізничний транспорт, як спосіб пересування, залишається найбільш зручним для більшості славутчан. Разом з тим дістатися з нашого міста залізницею до місця призначення досить складно. Ну хто, скажіть, буде їхати звечора до Шепетівки аби о 3-й годині ночі їхати до Хмельницького? Ще більш незручним е зворотній шлях, коли приїхавши до Шепетівки опівночі, потрібно чекати практично до самого ранку, аби здолати 20 останніх кілометрів, що залишилися до Славути.
   Ось що відповіли з адміністрації Південно-Західної залізниці на подані пропозиції громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина".
   Пропозиції, до речі, були такі - продовжити маршрут дизель-поїзда Хмельницький - Шепетівка до Славути та Нетішина з тим, щоб о 3-й годині ночі поїзд відходив з Шепетівки до обласного центру.
   Відповідь була такою: "...З метою збереження експлуатаційних витрат курсування дизель-поїздів на електрифікованих дільницях не допускається." (Лист 412, від 16.11.2000 року).
   Цікаво, що у сусідів - Львівській залізниці дизель-поїзди курсують від Волинської області через Здолбунів до Дубно. Цей відрізок електрифіковано, однак це не заважає нікому. Для Південно-Західної залізниці виявляється навпаки.
   Наступним питанням було відновлення маршруту електропоїзду Жмеринка - Здолбунів. Виявилося, що у листопаді 2000 року "... ввести в обіг додатковий електропоїзд в даний час немає можливості".
   Ну що ж, спробуємо ще раз.
  
   І ОБЛРАДА ТЕЖ
  
   Не зрозуміло - чим керувалася депутатська комісія облради з питань екології, будівництва та житлово-комунального господарства, коли вирішила рекомендувати... керівництву ХАЕС підготувати проведення громадських слухань з питання оцінки добудови енергоблоку N2 атомної електростанції (Лист N 397/13.23 від 16.03.2001 року). Адже згідно з юридичними нормами зацікавлена сторона не має права готувати громадські слухання. Навряд чи про таке не знають в обласній раді. Швидше це свідчить про те, що в Хмельницькій обласній раді є палкі прихильники цієї небезпечної добудови.
   Комусь надто байдужі інтереси славутчан.
  
   НА ЗАХИСТ СВОЇХ ПРАВ
  
   У відповідності до статті 55 Конституції України кожен має право звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
   Після використання всіх національних засобів правового захисту кожен має право звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.
   3 1995 року Україна стала членом Ради Європи. Усі учасники цієї міжнародної організації дотримуються Європейської конвенції з прав людини, як гарантії додержання та захисту прав і основних свобод людини. Чинності документ набрав в 1953 році. Верховна Рада України ратифікувала Конвенцію з заявами та застереженнями 17 липня 1997 року.
   Згідно зі статтею 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
   За Конвенцією завдання захисту прав людини покладається на два спеціально створених з цією метою органи - Європейську комісію з прав людини та Європейський суд з прав людини, а також Комітет Міністрів, який є директивним органом Ради.
   Європейська комісія розглядає скарги про порушення Конвенції, встановлює факти і докладає зусиль, для досудового врегулювання справ. В разі неможливості врегулювання, комісія робить висновок про те, чи мало місце порушення Конвенції,
   Суд розглядає справи з огляду на доповідь Комісії та будь-які нові представлені докази чи аргументи. Рішення Суду є остаточним і оскарженню не підлягає. Воно обов’язкове для виконання відповідною державою. За виконанням рішень Суду наглядає Комітет Міністрів Ради Європи.
   Коли та чи інша справа до Суду не передається, Комітет Міністрів Ради Європи вирішує більшістю у дві третини голосів, чи була порушена Конвенція, чи доцільно публікувати доповідь Комісії.
   Окрім того, Комітет міністрів може рекомендувати, щоб відповідна держава надала жертві порушення прав людини "справедливе відшкодування", причому порядок надання такого відшкодування визначається за узгодженням з Комісією. Як і рішення Суду, рішення Комітету Міністрів є остаточним, і держави члени зобов’язані вважати їх обов’язковими для себе. Скарга надсилається до Європейської комісії з прав людини за адресою:
   European Commission of Human Rights
   Council of Europe, BP 431, R6,
   67006 Strasbourg Cedex, France
  з детальним викладом обставин порушення прав та національних засобів, які були використані для її розв’язання.
   Для отримання додаткової інформації та відповідної допомоги можна звертатися до Центру інформації Ради Європи в Україні за адресою: вулиця Костьольна, 3, місто Київ-1, 01 001.
  
   ЯКЩО ВАС ЗУПИНИВ ПРАЦІВНИК ДЕРЖАВНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ
  
   Водій має право знати причину зупинки транспортного засобу особою державного органу, що здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також прізвище і посаду цієї особи.
   При цьому працівник ДАІ зобов’язаний:
   - під час звернення до учасників дорожнього руху прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко й зрозуміло відрекомендуватися, при цьому вказавши свою посаду звання та прізвище та повідомити причину зупинки транспортного засобу;
   - на першу вимогу громадянина працівник міліції повинен пред’явити своє службове посвідчення для впевненості, що автоінспектор дійсно є тією людиною, якою він себе називає;
   - у темний час доби незалежно від кліматичних умов працівник міліції має бути одягненим у світлоповертаючий одяг, а його місце несення служби має бути в зоні постійного джерела освітлення, наприклад під вуличним ліхтарем. Забороняється в темну пору доби зупиняти транспортні засоби для перевірки на неосвітлених ділянках доріг і вулиць одноосібним нарядом та на автомобілях без спеціального пофарбування, за винятком випадків проведення спецоперацій.
   Після зупинки транспортного засобу працівник ДАІ зобов’язаний без затримки підійти до водія і відрекомендуватися, при цьому він не має права запрошувати водія вийти для розмови з автомобіля. (Окрім випадків, коли перебування працівника ДАІ поруч із зупиненим транспортним засобом створює загрозу його особистій безпеці, або для усунення водієм порушень - технічних несправностей тощо).
   Зупинка транспортних засобів має проводитися на мінімально короткий строк, а громадського транспорту на маршруті - не більше ніж на 1-2 хвилини.
   Визначення стану сп’яніння із застосуванням індикаторної трубки "Контроль тверезості" може проводитися лише за умови Вашої згоди (при запереченні - лише у закладі охорони здоров’я) в присутності двох свідків (свідками не мажуть бути працівники міліції) з оформленням відповідного протоколу на спеціальних бланках чи занесенням цих відомостей до протоколу про адміністративне правопорушення. При наявності Ваших заперечень на позитивний результат тесту Ви підлягаєте обов’язковому огляду на стан сп’яніння у закладах охорони здоров’я.
   Працівники міліції мають право користуватися у невідкладних випадках безперешкодно й безоплатно засобами зв’язку, що належать підприємствам, установам, організаціям, а засобами зв’язку, що належать громадянам, лише за умови їх згоди.
   Водій не зобов’язаний надавати працівникам міліції транспортний засіб, окрім випадків його надання для проїзду до місця події, стихійного лиха, транспортування до лікувальних закладів осіб, що потребують невідкладної медичної допомоги (у цьому випадку також медичним працівникам), для переслідування правопорушників та їх приводу до міліції, а вантажні автомобілі - для транспортування пошкоджених транспортних засобів.
   Працівник ДАІ, який використовував транспортний засіб, зобов’язаний видати довідку або зробити запис у маршрутному листі із зазначенням пройденої відстані, тривалості поїздки, свого прізвища, посади, номера посвідчення, найменування організації.
   Водій має право на повне відшкодування збитків та витрат за використання його транспортного засобу.
   При проведенні перевірки технічного стану транспортного засобу працівник міліції має право перевірити агрегати - їх номери, номерні знаки, окремі системи автомобіля (наприклад гальмівну рульову тощо), а також комплектність транспортного засобу (наприклад аптечку, вогнегасник, знак аварійної зупинки).
   Спеціальні технічні прилади, що використовуються при перевірці, мають пройти метрологічну оцінку
   Працівники ДАІ не повинні затримувати транспортний засіб для перевірки технічного стану довше 20 хвилин (не враховуючи час на усунення виявлений порушень і оформлення відповідних документів).
   Працівник міліції має право оглянути багажник транспортного засобу лише для перевірки стану газового обладнання чи обладнання транспортного засобу додатковим паливним баком. За відсутності таких огляд багажника припиняється. Перекладати речі, відкривати сумки тощо при проведенні перевірки технічного стану транспортного засобу працівник ДАІ не має права.
   Особистий огляд водія і пасажирів, огляд їх речей, ручної поклажі й багажу може проводитися лише у випадку затримання водія чи пасажирів як осіб, підозрюваних у скоєнні злочину, у випадку вчинення ними адміністративного правопорушення, а також для забезпечення провадження по справі, що вимагає обов’язкове проведення огляду особи, транспортного засобу чи речей.
   Відповідно з наказом міністра внутрішніх справ N 83 від 6 лютого 2001 року працівник ДАІ не має права безпідставно зупиняти автотранспорт. Державному інспектору забороняється перевіряти технічний стан авта на дорозі, справність ручного гальма, наявність паска безпеки. Про нормальний технічний стан машини має свідчити відповідний талон про проходження технічного огляду
   Не мають права працівники ДАІ перевіряти на дорогах авто на рівень забруднення довкілля вихлопними газами (CO). Це мають робити працівники екослужби та автотехнічних інспекцій за умови видачі спеціального талона і лише під час чергового техогляду.
   Забороняється вимагати від водія ліцензії, дозволи, сертифікати на товар, який перевозиться.
   Залишається лише право перевіряти; товарно-транспортні накладні, маршрутний лист, технічний паспорт, посвідчення водія.
   Для водіїв, що зазнали утисків від інспекторів ДАІ подаємо телефон довіри (044) 213-70-64.