Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України


''Наше слово'':   1 2 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22-23 24-25 26-27 28-29 30 31 32

  
N 7(24) - 8(25) 2000р.

   УКРАЇНІ - ЄДИНУ ПОМІСНУ ЦЕРКВУ
  
   Подвійна схизма православ’я України, що поділила єдину церкву на три - сумний і гідний співчуття факт. Останнім часом з’явилась подія, пов’язана з об’єднавчими намірами Вселенського патріарха Варфоломея І. Одночасно з’явилась й інша точка зору. Носієм її виявилась церква, яка називає себе Руська Православна. Здавалось, що спільного між нею та українським православ’ям?
   Виявляється, у РПЦ вважають, що українці, які е громадянами незалежної країни, залишаються у духовному підпорядкуванні Москви і Росії. В Україні, по суті, діє відгалуження церкви з центром за кордоном під назвою Українська православна церква Московського патріархату.
   На превеликий жаль, є чимало українців, які навіть не знають, що духовний зверхник РПЦ Патріарх Алексій II є одночасно керівником для УПЦ Московського патріархату. Це той самий Патріарх, який підтримує дії російського Президента у Чечні, благословляються ракети, які здатні нести ядерні заряди за тисячі кілометрів. Характерна і підтримка Патріархом бездіяльності вищого російського керівництва, що поховало надію на врятування хоч когось з екіпажу підводного човна "Курськ". Ці ж самі українці ще відносно недавно відправляли своїх синів до Афганістану, тепер вони клянуть незалежність України, не розуміючи, що треба не віддавати все в руки когось, а працювати самим, створюючи кращі умови власного життя.
   Таке ж саме ставлення в цих українців і до Української - не за назвою, а за єством, церкви. При цьому ця церква не насаджує російську мову серед віруючих на Сході і Півдні України. Саме цій церкві не байдуже відродження української мови і культури. Саме ця церква не відгороджується від проблем державності України.
   Ось так, практично, Українська православна церква має працювати для суспільства, а не відгородившись, офіційно, від держави, намагається проникнути в її інститути - військо, міліцію, службу безпеки, митну службу та прикордонну варту.
   Дивно, але цього не помічає Президент України. Вже забув, як саме через "Українську православну церкву" ліві боролись проти нього восени 1999 року. Забуто і те, що завдяки Українській православній церкві до влади не прийшов той, хто, як кажуть в народі, спить і бачить "Украйну социалистическую". Забуто і те, що об’єднання церков неможливе без поваги до усіх учасників, а не лише до частки, якою б великою вона не здавалось. Історія всім дасть оцінку, бо президенти змінюються, а Україна залишається.
  
   ДОГРАЛИСЯ
  
   Державний комітет України у справах релігій розглянув звернення щодо публікації в газеті "Трудівник Полісся" статті Е.Смоліної "До якої церкви йти" і повідомляє наступне.
   Проаналізувавши текст згаданої статті, в газеті, засновниками якої є Славутські міська і районна ради та колектив редакції, держкомрелігій поділяє стурбованість з приводу порушення конституційних прав на свободу світогляду та віросповідання громадян України з мотивів неприязні на релігійному грунті, оскільки вони завдають шкоди не лише духовним інтересам віруючих а загострюють міжконфесійні відносини і не сприяють злагоді між діючими в Україні релігійними організаціями.
   З метою забезпечення реалізації конституційних прав на свободу світогляду та віросповідання, державний комітет у справах релігій направив редакції газети "Трудівник Полісся" лист, в якому роз’яснюються законодавчі засади державної політики у релігійній сфері.
  
N 9(26) - 10(27) 2000р.

   ЗАЯВА ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ "ДЕМОКРАТИЧНА СЛАВУТЧИНА"
  
   Спроба зняти відповідальність за підвищення у місті тарифів на тепло-, водопостачання і водовідведення осередками політичних партій та громадських організацій лівого спрямування 11 листопада ц.р. з міської виконавчої влади змушують детальніше розглянути суть питання.
   Отже, 18 травня ц.р. виконавчий комітет міської ради серед інших основних питань пунктом 5 розглянув і таке - "Про погодження тарифів на комунальні послуги", відповідно.
   8 червня, на XIX сесії міської ради було прийняте рішення про створення тимчасової депутатської комісії з перевірки обґрунтованості розмірів тарифів, затверджених міськвиконкомом, за комунальні послуги.
   28 липня, на XX сесії, депутати: А.Максимчук (від лівих) та В.Скомороха (від депутатської групи "Демократична Славутчина"), зробили узагальнення перевірок, відповідно за водокористування та опалення. Представник лівих, які так обурюються з приводу підвищення тарифів, на сесії зробив висновок, що все виправдане. На відміну від цього, представник "Демократичної Славутчини" зробив три зауваження. Перше. Вартість опалення, використовуючи природний газ та вугілля однакова, хоч за даними підприємства теплових мереж, розповсюджених 8 червня ц.р., кожен квадратний метр площі, що опалюється цими видами палива, має різницю у ціні майже 15 коп. Друге. Мережа тепловіддачі не відрегульована. Через це в одному місці будинку - спека, в іншому може бути холоднеча. Третє. Енергозатратність обладнання сягає майже 20% тарифу.
   В цілому не витримують ніякої критики заходи по енергозбереженню, запропоновані міськвиконкомом. Це свідчить, що серйозно ніхто там цією проблемою не займається. Механічне підвищення тарифів спустошує і без того не грубі гаманці славутчан.
   Отже, робимо висновок - шляхи не підвищувати тарифи є тут, у місті. Не треба лише шукати винуватців у Києві. Варто почати з себе або визнати власну неспроможність вирішити проблему. Відверто.
   В свою чергу, пропонуємо міському голові створити програму енергозбереження у місті, провести диференційовані розрахунки за опалення для газових та вугільних котелень. Радимо також звернути увагу на термін початку введення у дію нових тарифів. Якщо виконком прийняв це рішення 18 травня, то і у дію воно має увійти лише з 20-го, а не з 1 квітня. Звертаємо увагу і на те, що проблему енергозбереження можна реалізувати через ст.12 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку". Ця можливість поки що не використовується взагалі.
  
   НАМ ВІДПОВІДАЮТЬ
  
   - Міністерство екології та природних ресурсів України (лист N4217/19-11 від 3 листопада 2000р.) повідомляє, що відповідно до Угоди "Стар-1", підписаної урядами України та США, а також домовленості, досягнутої між Міністерствами оборони двох країн про ліквідацію ракетних комплексів РС-18, в Україні передбачалось знешкодження дев’яти бойових ракетних комплексів з Хмельницької області. Такі роботи поблизу м.Славута та на території Славутського району не проводились.
   - Управління капітального будівництва облдержадміністрації листом ( 440 від 4 жовтня 2000р.) повідомляє, що для завершення будівельно-монтажних робіт на котельні по вул.Перемоги у м.Славута, згідно з проектно-кошторисною документацією, без гарячого водопостачання, необхідно додатково виділити 500 тис.гривень.
   Управління капітального будівництва звернулось до облради та облдержадміністрації з проханням виділити додатково 500 тис.гривень для фінансування завершення робіт по будівництву. Позитивне вирішення фінансування обласною Радою дасть змогу УКБ облдержадміністрації вкомплектувати котельню необхідним обладнанням та ввести її в експлуатацію без гарячого водопостачання у поточному році.
   З Головного квартирно-експлуатаційного управління Міністерства оборони України (лист N144/1/4/324 від 27 вересня 2000р.) стало відомо, що Міністерство оборони України готове передати житловий фонд з об’єктами інфраструктури і комунальними спорудами в існуючому стані місцевим органам влади.
   На ці цілі Державним бюджетом України у 2000 році Хмельницькій облдержадміністрації виділено 979 тис.гривень.
   Громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" звернулась до голови облдержадміністрації з питанням: чи виділено щось з вищезгаданої суми для передачі військового містечка у Славуті? Що стосується перших питань - по встановленню ситуації з ліквідацією ракетних комплексів та завершенням фінансування будівництва котельні по вул.Перемоги, то робота об’єднання продовжується.
  
   ЗЕМЛЯ І ЛЮДИ
  
   Після оприлюднення Указу Президента України "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектору економіки" минув рік. Що показав цей час? Труднощі почались з виділенням земельного пая в натурі, особливо тоді, коли люди забажали господарювати самостійно (с.Довжки). Практично три місяці (лютий-квітень) чекали тут рішення ті, хто ще 2 лютого ц.р. написав: "Я вирішив вийти з членів кооперативу і взяти належну мені земельну частку (пай 2,65га) і використовувати її за цільовим призначенням. Земельну частку я хотів би отримати в полі N1 або полі N2, або на території колишньої птахоферми". Про причину - чому птахоферма стала колишньою - розмова далі, а ось те, скільки зусиль було витрачено, щоб земля була виділена, врешті-решт знають у районі. Однак це ще не все. Ще більші складнощі - з отриманням державного акту на право приватної власності таким людям. Видно, чиновництво чекає кінця 2002 року - останнього, вказаного в Указі.
   Тим часом спритні діячі пропонують тим, хто не хоче або не може господарювати сам на відведеному паї, укладати договір оренди земельного майнового паїв. При цьому слід мати на увазі, що коли орендна плата не виплачується, кожен має право розірвати договір оренди. Відповідно до Указу Президента України забезпечено отримання орендної плати у розмірі не менше одного відсотка, зазначеного у земельному сертифікаті вартості землі щорічно. При цьому власник паю має право вимагати виплати орендної плати негайно пісня жнив. Ось тоді є можливість пошукати кращий варіант. Можна і продати землю, але лише тоді, коли буде державний акт на право приватної власності.
   Важливо якнайшвидше отримати земельну частку в натурі. Тоді власник землі матиме безстрокове право повної власності на землю.
   Для виконання Указу Президента України Держкомзем наказом N130 від 30 грудня 1999р. затвердив рекомендації щодо спрощення процедури виходу членів колективних сільськогосподарських підприємств із складу господарств з належними їм земельними частками (паями). Щоб отримати у натурі належну земельну ділянку, потрібно подати до сільської ради заяву про виділення її. У заяві зазначається цільове призначення ділянки, умови її використання. До заяви має бути доданий земельний сертифікат.
   Згідно з Рекомендаціями, сільська рада або її виконавчий комітет у дводенний термін має розглянути заяву та доручити районному відділу земельних ресурсів внести пропозиції щодо виділення земельної ділянки в натурі. Районний відділ земельних ресурсів протягом 20 днів має внести пропозиції щодо виділення земельної ділянки та перенесення її меж на місцевість.
   Після цього сільська рада або її виконавчий комітету восьмиденний термін має прийняти рішення про відведення в натурі земельної ділянки у розмірі земельної частки та видачу замість сертифікату державного акту на право приватної власності на земельну ділянку.
   Для отримання майнового паю, потрібно подати аналогічну заяву до новоутвореного сільськогосподарського підприємства - правонаступника КСП, що продовжує користувались майновими паями. Отже, на все - місяць, а не декілька, як виходить. Цікаво і те, чи отримують у селах району земельні паї працівники соціальної сфери (вчителі, медпрацівники, працівники культури), які працюють чи працювали у селі?
   Шановні селяни, повідомляйте нам про усі складні випадки, що виникають під час практичної реалізації ваших прав на землю.
  
   ДОБУДОВІ ХАЕС-2/РАЕС-4 - "НІ!"
  
   Влітку, в День Конституції України, 4506 славутчан поставили підписи у листі до Президента України, за надання компенсації соціального ризику від сусідства з ХАЕС. Мова йшла про припинення вимкнень електроенергії, можливості отримання коштів на виплату пенсій, заробітної плати працівникам культури, медицини, освіти. Вимкнення припинились, однак будівництво ХАЕС-2/РАЕС-4 продовжується без врахування потреб людей. Залишається без відповіді і пропозиція, відповідно до Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", пропозиція погодження з громадськістю питання добудови атомних енергоблоків. В зв’язку з цим, громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" ставить питання перед Європейським банком реконструкції та розвитку про фінансування неядерних джерел отримання електроенергії в Україні. Перші 850 підписів славутчан, зібраних 29 жовтня, вже знаходяться у представництві ЄБРР у Києві. Наступний збір планується провести 15 грудня ц.р. в день закриття ЧАЕС.
  
   СВОБОДА СЛОВА У СЛАВУТІ
  
   Вже дві сесії міськради поспіль не обходяться без оцінок міського голови про те, що і як подають місцеві засоби масової інформації.
   Щоправда, у вересні цьому питанню було приділено окреме питання у порядку денному сесії. Все йшло до того, що усі засоби масової інформації міста мали "прозвітуватися" про свою роботу по висвітленню роботи міськвиконкому, а разом і про роботу взагалі, хоч відомо, що преса діє відповідно до чинного законодавства, а не на догоду чиїмось поглядам. Дісталось тоді деяким непідвладним міській владі - газеті та телебаченню. Однак, як з’ясувалося пізніше, це ще не все. В листопаді - на наступній сесії - все повторилось лише у дещо меншому обсязі.
   Цього разу розглядалось вже не висвітлення роботи міськвиконкому, а показ телевізійниками з ТРК "Контакт"-Славута роботи представника Міністерства екології та працівників обласного екоуправління в місті. Мова йшла про з’ясування - хто конкретно з вищезгаданої служби дав попередні погодження на будівництво АЗС у водоохоронній зоні р.Утка. На сесії міський голова перевернув все з ніг на голову. За його словами, громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" підставило міську раду, яка рішення про згоду на будівництво не дала. Мусимо розчарувати - ініціатива приїзду до Славути була з Мінекології, так само, як і зустрічі 14 серпня. Одночасно слід підкреслити - перевірялось саме питання надання дозволу саме у структурі державної природоохоронної служби, а не органів місцевого самоврядування. На жаль, міському голові дуже вже закортіло підставити "Демократичну Славутчину" під осуд депутатів. Він навіть висловився про стан їх розумової діяльності. Не спрацювало.