Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України


''Наше слово'':   1 2 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22-23 24-25 26-27 28-29 30 31 32

  
N 5(22) - 6(23) 2000р.

   ВЛАДА ПРОПОНУЄ
  
   У серпні поточного року виповниться два роки, як виходить у світ інформаційний вісник громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина" та однойменної депутатської групи в міській раді. За цей час було чимало випробувань, включаючи спроби змусити припинити випуск видання, хоча це право передбачене законодавством України. Це ст.34 Конституції України, ст.21 Закону України "Про об’єднання громадян", п.2 ст.14 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні". Серед тих, хто намагався перешкодити - начальник управління преси та інформації облдержадміністрації, славутські прокуратура та суд. Що з того вийшло - відомо.
   Однак зовсім недавно виявилось, що і у кабінетах міської влади є бажання позбутись неконтрольованого владою видання. Цього разу, так би мовити, у м’якій спосіб. Пропонується вилучити напис "депутатська група" з числа видавців інформаційного вісника. Дуже вже декому муляє нагадування, що є така депутатська група і вона не дає робити те, що заманеться.
   Окрім цього, була зроблена ненав’язлива інформація відповідальному за випуск вісника "Наше слово", що постійна депутатська комісія з депутатської етики має бажання послухати свого колегу-депутата відносно того, що, власне, виходить видання. Прикро, якщо таке станеться. Це буде фактом того, що депутатами маніпулюють.
   Однак це ще не все. Вже вдруге прозвучало і таке, що, мовляв, вісник "Наше слово" має адресу, за якою його не знайти, Дивно, бо у березні 1998 р. було легалізоване громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" саме за адресою: вул.Садова, 2. Тоді, щоправда, був інший міський голова, який не намагався відібрати кімнату у нинішньому приміщенні палацу культури у місті.
   Ще одне, на що натякають керівники з владного будинку по вул.Радянській, 7. Мовляв, ніхто у випусках вісника не підписує статті, а отже, неможливо ні до кого "причепитись" (вислів владного чиновника). Отже, слід нагадати тим, хто неуважно читає наступний після назви вісника напис. Депутатська група та громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" друкують матеріали за особистими підписами авторів лише в тому випадку, якщо проблема стосується діяльності конкретної організації, що входить до складу об’єднання. Якщо проблема є спільною для усіх організацій, то під кожним матеріалом, вміщеним у віснику, кілька одних і тих же підписів не ставиться. Тепер, якщо лише в цьому проблема для керівників міської влади, - вона зникне. Напевне.
  
   ЯКЩО ТАК БУДУЮТЬ
  
   Тема добудови 2-го енергоблоку Хмельницької АЕС продовжує бути актуальною. Нагадаємо, що слідом за 2-м може бути 3-й та 4-й. В усякому разі, в програмі розвитку національної енергетики таку має перспективу ХАЕС. Однак є й інше. Національний екологічний центр України оприлюднив інформаційне повідомлення, зроблене на підставі "Довідки про результат перевірки цільового використання коштів на добудову енергоблоків N2 ХАЕС та N4 РАЕС" від 16 березня 1999р. Національною енергогенеруючою компанією "Енергоатом", підготоване Рахунковою палатою України. Отже, "станом на 01.01.98р. капітальні вкладення в енергоблок N2 ХАЕС становили 775800 тис.гривень (44% кошторисної вартості), енергоблок 4 РАЕС - 636500 тис. гривень (27%).
   В порушення постанови Кабінету Міністрів України від 08.1997р. N1323, Національною енергогенеруючою компанією "Енергоатом" з коштів, що призначались на добудову енергоблоків N2 ХмАЕС та N4 РАЕС, використано не за призначенням 2255 тис гривень - на дольову участь у будівництві офісних приміщень по вул.Кутузова 18/7 у м.Києві, на погашення кредиту, отриманого для поповнення власних обігових коштів, на оплату відсотків за користування вказаним кредитом та на поточні витрати" (стор. 10 "Довідки..."). Окрім того, Хмельницькою АЕС допущено довільне трактування поняття "добудова енергоблоку N2 і витрачені не за призначенням 426,1 тис.гривень з коштів, що призначались лише для добудови блоку. Слід нагадати, що з січня 1998р. фінансування добудови реакторів ХАЕС-2 та РАЕС-4 ведеться за рахунок спеціальної надбавки на тариф, яку сплачують усі споживачі електроенергії. Для жителів 30-км зони навколо АЕС - це збільшення з 50 до 70%.
   У 1998р. на спеціальний рахунок НАЕК "Енергоатом" (рахунок акумулювання коштів на добудову реакторів) надійшло 25826 тис.гривень. Подібними темпами, особливо за нецільового використання коштів, реактори будуть добудовувати років зі сто.
   Перевіркою цільового використання коштів Державного бюджету Україна встановлено, що "в порушення Закону України "Про Державний бюджет України на 1997 рік, Кабінетом Міністрів України прийняте розпорядження від 31.01.97р. N629-р щодо виділення додаткового фінансування у сумі 20млн. гривень для проведення ремонту енергоблоку N3 ЧАЕС, за рахунок коштів фонду здійснення заходів по ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення. Зовсім недавно кожен працюючий в Україні сплачував 10% відрахувань до Чорнобильського фонду.
   Наприкінці червня ц.р. у Києві відбулась зустріч представників 11 міст України, де відбулись громадські слухання стосовно добудови ХАЕС-2 та РАЕС-4 з директорами Європейського банку реконструкції та розвитку. Саме від цього банку розраховують отримати кошти в Україні, щоб добудувати два блоки. Усі представники громадськості міст (були представлені Ізяслав і Славута - "Демократична Славутчина") висловили негативне ставлення до добудови 2-го енергоблоку, враховуючи ставлення до інтересів людей, які змушені жити поруч з АЕС.
  
   ПІДОЗРІЛА НАПОЛЕГЛИВІСТЬ
  
   Дві сесії міської ради поспіль (квітень та червень) намагаються переконати депутатів взяти відповідальність на себе і погодитись на будівництво автозаправної станції на березі р.Утка.Тут, на невеликій площі, затиснутій між приватними житловими будинками і річкою, представники відкритого акціонерного товариства "Райагропостач" вважають - саме місце для автозаправки. Це нічого, що за метрів 500 - маленька р.Утка, яка вже перетворилась практично у струмок, впадає у Горинь. Ніщо і те, що під час повені вода з Горині підходить до парканів приватних будинків, біля яких і планують будувати АЗС.
   Як не дивно, вже під час червневої сесії серед депутатів з’явились ті, хто заради заасфальтування дороги та ремонту моста готові погодитись на будівництво. Цікаво, але усі служби, включаючи екологічну, вже погодили місце для будівництва АЗС на березі річки.
   Ну а що ж законодавство? Водний кодекс України у ст.80 п.7 визначає: "...забороняється надавати земельні ділянки у заплавах річок під будь-яке будівництво (крім гідротехнічних. гідрометричних та лінійних споруд). АЗС зрозуміло, не ВІДНОСИТЬСЯ до жодного з видів таких споруд.
   У ст.88 кодексу йдеться про прибережні захисні смуги. Вони виділяються для охорони поверхневих водних об’єктів від забруднення і засмічення, збереження їх водності вздовж річок. Прибережні захисні смуги встановлюються по обидва береги річок та навколо водойм вздовж урізу води шириною для малих річок 25 метрів. Якщо крутизна схилів становить понад три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.
   Міський голова та секретар міської ради пояснюють ситуацію тим, що документи подані і їх потрібно розглядати. Ось і розглядають. Ймовірно, що це питання з’явиться у порядку денному наступної сесії. Ймовірно також, що з’явиться і необхідна кількість депутатів, які підтримають міського голову.
  
   ПІДПИСИ - АДРЕСАТОВІ
  
   28 червня ц.р. у День Конституції України громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" провело збір підписів проти порушення прав людини. Мова йшла про ігнорування ст.12 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", де першим з видів компенсації соціального ризику є безперебійне енергопостачання проживаючим навколо об’єктів атомної енергетики. 8 липня усі зібрані підписи були передані депутату Верховної Ради України, голові Спілки офіцерів України, віце-адміралу Б Кожину. На адресу об’єднання надійшло повідомлення наступного змісту до Президента України Л.Кучми: "На прохання співголів громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина" (м.Славута, Хмельницька обл.), передаю Вам звернення стосовно наболілих соціальних проблем населення, яке проживає навколо Хмельницької АЕС. Це звернення підтримане 4506-ма громадянами, підписи яких додаються.
   У першу чергу громадяни протестують проти відключень електроенергії, які набули систематичного характеру. Ігнорування вимог громадськості може призвести до непередбачуваних наслідків.
   Високоповажний Леоніде Даниловичу! Прошу Вас дати доручення уважно розглянути звернення громадськості Славутчини та вжити заходів з метою задоволення законних вимог громадян. Буду вдячний за сприяння та інформацію про результат розгляду звернення громадськості".
   11 липня ц.р. лист і підписи були передані Президенту України.
  
   ПОТРІБНО ПЕРЕВІРЯТИ
  
   Два роки минули відтоді, як було утворено першу тимчасову депутатську комісію, що мала перевірити виплату зарплат на підприємствах, організаціях та установах міста. Тоді формування складу комісії відбувалось за принципом - зайняті на роботі і не зайняті. Депутати-керівники підприємств отримали статус вільних. Неофіційно. Від міського голови та секретаря міської ради.
   І ось ситуація повторилась. Тепер тимчасова депутатська комісія, створена за рішенням XIX сесії від 8 червня ц.р. по вивченню питання підвищення тарифів на тепло- та водопостачання. За кілька днів до того, на засіданні комісій депутатами розглядався варіант складу тимчасової комісії.
   Він мав наступний вигляд: постійна депутатська комісія з питань промисловості, будівництва, транспорту, зв’язку та земельних відносин, а також по представникові від комісій з питань освіти та культури і екології, охорони здоров’я та соціального забезпечення. Однак у матеріалах сесії, розповсюджених серед депутатів у день роботи, з’явився практично повністю змінений склад комісії. Хто це зробив і на якій підставі?
   Далі - сам текст рішення. Назва самого рішення - "Про звернення громадських організацій, осередків політичних партій до міської ради". Отже, до міської ради звертались мінімум кілька громадських організацій та осередків політичних партій. Однак у тексті читаємо: "Розглянувши звернення групи депутатів міської ради, ради міського осередку спілки радянських офіцерів, мешканців міста". Виникає запитання - невже одна громадська організація замінила кілька інших? Нагадаємо, що на сесії 8 червня розглядався текст звернення про відсутність у місцевих засобах масової інформації офіційних повідомлень про підвищення тарифів на водокористування та теплозабезпечення міськвиконкомом. Автори звернення - осередки Народного Руху України та Конгресу Українських Націоналістів, а також Спілки офіцерів України, Асоціації підприємців,Спілки інвалідів Чорнобилю, Товариства політв’язнів та репресованих, ветерани ОУН-УПА, в рішенні ніхто з цих організацій не вказаний.
   В першому пункті рішення значиться:
   "...Утворити тимчасову депутатську комісію...по вивченню питання підвищення тарифів на тепло- та водопостачання в місті".
   В складі комісії (п’ять осіб), два прізвища депутатів з’явились без узгодження на засіданнях постійних комісій. Голова тимчасової комісії не узгоджувався також. Він був визначений тими, хто готував текст рішення.
   В другому пункті є теж цікавий момент:
   "...вивчити режими електропостачання та розрахунки за енергоносії з боку установ та населення міста". Такого завдання, судячи з першого пункту, встановлено не було. Це знову ініціатива з боку тих, хто готував текст рішення.
   Нарешті, з тексту рішення зник третій пункт за який голосували депутати на сесії. Ним передбачалось що до закінчення роботи тимчасової депутатської комісії тарифи залишаються на рівні встановлених до 1 квітня ц.р. Невідображеним залишилось і актуальне питання - виконком міської ради відбувся 18 травня ц.р., а ось рішення про встановлення нових тарифів було прийняте з 1 квітня. І це при тому, що у ст.57 Конституції України встановлено: "...нормативно-правові акти, що визначають права та обов’язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними". А ось у ст.58 Основного Закону є ще й таке: "...нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що нові тарифи повинні діяти від дня прийняття рішення виконкомом міської ради, тобто з 18 травня ц.р.
   Підводячи підсумки вищенаведеного, слід констатувати - міський голова і секретар міської ради віддають перевагу лівим партіям та громадським організаціям. Однак ще більше очевидним є маніпулювання текстами рішень міської ради. Той, хто готує рішення, робить це у такому вигляді, як йому вигідніше.
   Враховується те, що перед голосуванням на сесії часу на уточнення немає. Таким чином висновок один - вимагати після кожної сесії рішень з усіх питань порядку денного. Тоді можна буде побачити чиє розбіжності між тим, що приймається і тим, що записується до тексту рішень.
  
   ЗАЯВА СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ
  
   Аналізуючи стан справ у Збройних Силах України, Спілка офіцерів України вкрай стурбована процесами, що відбуваються у війську. Щорічні реорганізації, перебудови, розформування найбільш боєздатних підрозділів при одночасному розширенні кількості структур інспектування (три інспекції) та забезпечення (військові колгоспи, структури торгівлі тощо) - все це нагадує події 1917-1918 років, коли була знищена 1,2-мільйонна українська армія, а Україна у черговий раз втратила незалежність.
   Фінансування Збройних Сил України на 50% від мінімальної потреби, зменшення рівня бойової підготовки, організації і порядку у ЗСУ призводять не лише до загибелі молоді у війську, але й до загибелі мирних жителів. Тривогу викликають і деякі аспекти морально-психологічного плану. Керівництво Збройних Сил України, знаючи про загибель у Броварах цивільних осіб від влучання ракети, кілька днів вводило громадськість у оману.
   Спілка офіцерів України, як складова частина системи цивільного контролю, виступає за те, щоб в Україні був створений дієвий механізм відносин силових структур і громадянського суспільства, який би забезпечив реалізацію положень Конституції України, надійний захист національних інтересів, прав і свобод людини. Має бути налагоджена дієва система цивільного контролю і в тому числі:
   - надійний контроль за підготовкою, застосуванням зброї та заходами безпеки під час проведення бойової підготовки у Збройних Сипах України, зокрема ракетно-артилерійських стрільб, які можуть становити загрозу для життя людей;
   - отримання громадськістю, у тому числі через ЗМІ, повної і об’єктивної інформації про факти надзвичайних пригод, грубих порушень з боку силових структур та про результати їх розслідування.
   Спілка офіцерів України вимагає прийняття Верховною Радою закону "Про цивільний контроль за Воєнною організацією держави", що дасть гарантії недопущення подібного у майбутньому.
  
   ОДИН ЗА ВСІХ
  
   Два поспіль документи оприлюднив не так давно міський голова. Перший - по відношенню до петиції підприємців на нововведення міськвиконкому: зміни розкладу роботи м’ясного павільйону на місцевому ринку - від імені депутатів міської ради. Щоправда, міський голова не ознайомив попередньо депутатів з наміром дати у пресі відповідь на захист їх честі. Інакше були б підписи конкретних депутатів, але вони відсутні. Отож, бажане видане за дійсне. Так, міський голова, відповідно до Закону України "Про місцевесамоврядування в Україні", представляє раду. Однак потрібно, щоб рада дала згоду представляти її інтереси міському голові в конкретному випадку. Цього не було зроблено, Таким чином вислів: "Ми, депутати Славутської міської ради, вкрай обурені змістом так званої "петиції", опублікованої в газеті "Пульс", автором якої є громадянин В.Гапонюк...", не відповідає дійсності. Не є таким і підпис - "депутати міської ради", поруч з підписом міської голови.
   Ще одним прикладом рішення за всіх є текст звернення міського голови до Президента України. Тут вже міський голова виступив від імені територіальної громади міста. Знову, як і в першому випадку, жодного підпису представника територіальної громади. Цікава деталь - щонайменше двічі громадсько-політичне об’єднання "Демократична Славутчина" пропонувало міському голові поєднати зусилля для припинення вимкнень електроенергії у місті Останній раз у травні ц.р. на засіданні постійних депутатських комісій Результат, однак, негативний. І це при тому, що міський голова вже має негативний досвід звернення до Президента України, як посадова особа Ця спроба завершилась нагадуванням звертатись по інстанції, тобто до обласних владних структур. На що розраховував міський голова цього разу"? Напевне на те, щоб сказати - ним щось робиться. При цьому знаючи, що результат може бути попереднім, але головним виявилось зробити звернення, а далі як буде.
   Постає питання - невже міський голова не розуміє, що написати "за дорученням територіальної громади" і провести реальні консультації та зібрати підписи представників територіальної громади - не одне і те ж? Ні,все це він розуміє Справа в іншому.Просто громадськість є "своя" і "чужа" - за політичним уподобанням.Щоб не "світити" не свою, краще написати - "від імені територіальної громади." Ніби і немає ніяких ініціатив, а все робить міський голова До того ж не дуже хочеться міському голові афішувати роботу громадськості не лівого спрямування. Ось так ідеологічні міркування завадили бути об’єктивним. Тут вже точно: "вимоги - прозаїчні, а причини - політичні".