Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України



Загальні
Загальні
07-Apr-2003
Чому поспішає Президент

Останнім часом багато почали говорити про необхідність внести зміни до Конституції України. Це тому, що цю тему вніс на обговорення саме Президент. Як би хтось інший - ніхто в українському суспільстві напевне і не згадав, що реформа конче необхідна. Це перше підтвердження тези - чи є адміністративний вплив на суспільно-політичне життя в Україні. Однак Президент не лише вніс тему на обговорення. Він встановив і термін для цього - до травня поточного року. При цьому Президент хоче, аби конституційні зміни були зроблені і використані вже до кінця його повноважень. Такий поспіх пояснюють питання, які хоче змінити гарант конституційних прав громадян України.

Для прикладу. Пропонується, відповідно ст.74 зміненої Конституції, приймати закони, окрім податків, бюджету та амністій, всеукраїнським референдумом. Саме такі закони, тобто прийняті на референдумі, матимуть найвищу юридичну силу. Якщо пригадати, так званий, референдум квітня 2000р, коли чимало хто висловився проти питань, які були поставлені або взагалі не брав участі, а у підсумку вийшло навпаки.

Далі йде стаття 75, якою передбачається двопалатна Верховна Рада. Мова тут навіть не про те, чи розуміють громадяни України, навіщо двопалатна Верховна Рада. Автори змін у Конституції заховали свою мету глибше. Порівняймо у статті 85, що входить до повноважень Палати регіонів та Державних зборів. Особливо, якщо врахувати, до Палати регіонів депутати будуть обиратись за територіальною ознакою. Таким чином, є можливість впливу на користь Президенту і знівелювати, якщо це буде потрібно, дії Державних зборів.

Цікавим є й те, що Президент може достроково припинити повноваження Державних зборів(ст.90). Не всієї Верховної Ради, а лише частини, яка обиратиметься на пропорційній основі.

Стаття 94, знову передбачає ускладнення для парламентарів. Лише 2/3 складу Державних зборів та стільки ж з Палати регіонів можуть подолати вето Президента для вступу закону в силу.

Підсумовуючи усе вищезгадане стає очевидним - прийняття Закону України "Про внесення змін до Конституції України" у президентському варіанті, призведе не до парламентсько - президентської форми правління, а навпаки - до посилення позиції голови держави.

І ще про таке. Судячи з недавнього виступу голови СДПУ(о) та інших керівників президентських партій, саме вони і зацікавлені у прийнятті таких змін до Конституції. Можливості, для підтримки необхідних змін, вже можна назвати на прикладі Славути. Це працівники виконкому міської ради, керівники культурних закладів міста, керівники комунальних підприємств, трудові колективи - житлово - експлуатаційної контори, управління водо-каналізаційного господарства, комбінату комунальних підприємств, комбінату "Будфарфор", ВАТ "Суконна фабрика", Палацу
культури, школи мистецтв, дитячого садку 9.

Як і слід було очікувати головні зауваження - зменшення кількості депутатів до 300, створення двопалатного парламенту, дострокове припинення повноважень народного депутата у випадку виходу його з політичної партії і від якої він обирався.

Ось на кого розраховує Президент, у досягненні своєї мети.

Володимир Скомороха
Координатор громадсько - політичного об'єднання "Демократична Славутчина"