Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України


Історія:   Голод 32-33 Донбас Договори СРСР-Німеччина Не забудьте 2-а світова Ленин - палач русского народа и обычный педераст Танці на гробах Україна-Польща... Повстанці із зіркою Давида Діяльність 115/62-го укрбатальйону шуцманшафту Nachtigall Історія, якої не знаємо. 23.02-8.03 Злочини Кремля 22.06.1941 як брехня Антологія фотознімку Піррова перемога СРСР СРСР і розв'язування війни Нариси історії Правутин РОА

Друга світова та громадянське суспільство

  Війна не закінчилася. Війна й досі продовжується - на рівні символів та міфів. Досі воюють у інформаційному полі: свастика, серп і молот, Тризуб, зірка Давида, різноманітні орли, кольори, трикольори тощо. Досі нас хочуть змусити повірити у "великую победу русского народа" без участі українців, білорусів та інших народів імперії. Повірити у визначну роль у цій перемозі комуністичної партії, ідолів Сталіна та Жукова та їх відтворення в сучасності - Партію регіонів, що одна розуміє їхні "велич і дух".
  Але для вдумливих людей є інші теми. Наприклад, ментальні продовження війни: у піснях, фільмах, книгах, усних легендах.
  Хороший метод - порівняння. Якщо порівнювати відтворення війни (а значить, і відчуття людей про війну) у сучасному епосі. Що нав.язується нашій підсвідомості у піснях, фільмах, романах? Наприклад: "Но только нам нужна одна Победа/Одна на всех, мы за ценой не постоим". Тобто, перемога важливіша за людське життя. І зараз ветерани-комуністи кажуть: "в этом была необходимость, без сильной руки и крайних мер не было бы победы". Тому, так би мовити, мотивацією був наказ 227 "ни шагу назад". І ще. Виховувалося, ширилося (і мріялося пасіонаріями): "жила бы страна родная . и нету других забот".
  І для порівняння. Усі пам'ятають американський фільм "Рятуючи рядового Раяна". Ідея фільму: американський генерал дізнається, що якась мати в якійсь Арізоні втратила двох синів. І уся американська армія рятує третього. Щоб останній син повернувся до матері. Для американців це важливо - почуття матері та життя солдата. Бо так їх нація сприймає правду війни. А ми сміємося з америкосів: по-дурному витрачають ресурси. Але кожен про себе думає: от би про мене хтось так дбав. Американські генерали за кожного солдата у відповіді. А у нас - солдат за все відповідає.
  Ви можете собі уявити сюжет радянського фільму: Жуков дізнається, що на Лютежському плацдармі гине двоє з трьох синів матері з якогось села під Конотопом. І Жуков вирішує врятувати для матері останнього сина. Щоби не залишилась на старість мати сиротою. Уявили? А насправді дії будь-якого Жукова викладені в улюбленому всіма фільмі "Батальйони просять вогню" - там командир посилає на смерть два батальйони для того, щоб відволікти увагу ворога. Це необхідність. Це справедливо. І ми всі, стираючи сльози і пишаючись подвигом солдатів, погоджуємося, що інакше як віддати на заклання 700 молодих хлопців (два батальйони) - іншої можливості не було. І генерал у наших очах - теж герой. Бо йому все життя тепер мучитися, що послав на смерть солдатів.
  Така його карма. Ми б не змогли. А він, бідний, зміг, молодець. Послав солдатів на смерть. А сам живе, мучиться, переймається, горілку п'є, похоронки підписує. З ППЖ через силу спить, так йому важко. А в мемуарах напише, що так було треба.
  У багатьох фільмах про наших розвідників є бродяча легенда: розвідник (перевдягнений у фашиста), повертається з відпустки з Німеччини. Реальна легенда, бо насправді, до початку тотальної війни, німецькому солдату була "положена" щорічна відпустка. А ще кожному загиблому німцю мав бути наданий індивідуальний гроб.
  Це тільки в РККА "на братских могилах не ставят крестов". Бо заморимося стругати гроби. Бо нам так подобається. А ще в німців до кінця 44 року була постільна білизна. А у нас воші - від прожарки до прожарки. І ми не соромимося. Ми - звикли. Ніяких відпусток. Війна.
  Мій дядько - орденоносець, старшина роти розвідників пішов у армію в 1940-му і повернувся у рідне село восени 1945-го (указ про демобілізацію по трьох пораненнях). А кожен Ганс після поранення їхав до Гретхен. Бо це - ставлення до солдата у фашистів. Але ж ми не фашисти. Треба РОДІНУ захищати. Солдат після шпиталю має швидко повернутися у частину. І - вперед. За РОДІНУ! ЗА СТАЛІНА!
  Ми досі живемо за версією: "так було треба". Кому треба? Чому треба? - Державі? Так, державі. "Родина слышит, Родина знает!". Це - імперський принцип. І ми шануємо імперію у її міфах. А значить і уряд імперії - святий. І українці, і росіяни забувають слова руського ліберала Герцена: "не должно любовь к родине переносить на ее правительство".
  У нас все не так. Я мушу любити уряд, якщо він підмазався під переможців. Бо це ж ми перемогли: (а виходить) Я і УРЯД. Бо уряд - це народ. Червоні прапори вперед. Звідси і основний метод управління, який ми сприймаємо, як належне: Я начальник - ти дурак. Війна - назавжди. А на війні - щоб був порядок.
  Як колишній чиновник, стверджую: більшість управлінців не можуть відрізнити основні критерії у визначенні якості управління: результативність і ефективність. Для більшості - ментально - це одне і те ж. Пояснюю. Результативність - це відношення мети до результату.
  Приклад. Кожен воїн (із тих, хто дожив) розписався на Рейхстазі. Результат зрозумілий. Перемога відбулася. І хто спробує заперечити результативності РККА? Ми - народ переможець!
  Але є інший критерій. Ефективність - відношення затрачених ресурсів до заявленої мети, і до отриманого результату. І тут - жах. Для досягнення мети ми тільки людських ресурсів загубили. Ой.
  Під Дем'янськом німецькі кулеметники сходили з розуму. Їх колись "мутер" вчила в німецькій "кірсі", що є люди, і їх треба любити. А тут, за спогадами очевидців, кулеметник вбивав щодня 500-800 живих людей. Червона армія наступала тупо і глупо. Воїни Вермахту втрачали глузд тому, що не могли зрозуміти логіки червоних генералів. Хіба можна відправляти людей на смерть, як у тиру? Вони не знали, що ми "за ценой не постоим". Це було ефективне командування? І нікому розказати про дніпровські плацдарми. Свиточники (саме так їх називали) Сумської, Полтавської і Чернігівської областей таки дали результат. Київ узяли до 6 листопада. Потішили дядю Джо (Сталіна).
  А ефективність цього результату: тільки хлопців 1924-1926 років народження, тільки однієї школи (Лохвицької середньої школи N1 Полтавської області) польовим воєнкоматом 2436 від 15 вересня 1943 року було призвано 98 осіб. А присягу 4 листопада (після боїв на плацдармі) прийняли аж шестеро. Інших Родіна забула спитати, як звали.
  Загрібали мертвих в братську могилу на плацдармі грейдером, а це був абрейт зі зламаного танка з ковшем, який насував землю у викопаний рів. І бігали круг ями кілька мамок (приїхали з клунками підгодувати діток, а потрапили - ховати), просили: "дайте поховати по-християнськи". І розлючений особіст бив їх дрючком, щоб не "валували з розпачу". І плакав мій майбутній учитель, Заславський Іван Федорович, бо залишився один з усього класу, і йому було соромно, що так йому повезло - вижити. І ніхто б не знав про це, аби він одного разу не посоромився сліз для простого учня (це був я)... І він тихо, мені, допитливому школяру, говорив: "Гітлер і Сталін - брати по пролитій крові українців". Тільки у 80-ті роки я цього не розумів. Як і зараз - більшість людей.
  Саме тому наші управлінські методи - це методи РККА 41 року. Нічого не змінилося. Принцип Вермахту: делегування повноважень. Є стратегія. Генерали креслять стрілки. Є оперативні розпорядження: кому куди бігти. А далі - на рівні тактики - полковники і майори, гауптмани і оберсти здійснюють подвиги і несуть відповідальність за прийняті рішення. Головний принцип управління: навчити, дати повірити у себе, і не морочити голову виконавцям. Їм у бою видніше. Ось чому німці били нас 41-го року. Наші командири боялися приймати рішення без комісарів, верховного командування, безлічі інструкцій. Наш солдат не гірший германця - просто командири були без ініціативи. Потім навчилися у німців, їх перемогли. А потім, у мирний післявоєнний час, місце ініціативних командирів знову зайняли солдафони. Карма. Управлінський європейський принцип: довго розмірковуємо над прийняттям рішення - аналізуємо, вивчаємо альтернативи, радимося з експертами, проговорюємо варіанти, визначаємо виконавців. Демократія, блін, що поробиш. А потім, після прийняття рішення, підкоряємося обраному варіанту. І рішення виконуємо. Розмови - до прийняття рішення. Дія - після.
  У нас по-іншому. Хтось приймає рішення - і ніяких розмов. Усі з подивом визначають, що обговорення було хтозна-десь, у якійсь наче вертикалі, а норматив - ось він. Виявляється, законом можна когось зачепити? По любому, це буде "гарна людина", чи "порядний бізнес", що не ясно? Тому, після чіткого і зваженого вертикального рішення починається виконавчий бардак в інтересах "правильних людей". І у нас саме цей управлінський метод чомусь називається "демократія".
  Здавалося б, наша карма - суцільна і суспільна поразка? Але - ментальність - поняття змінне, від покоління до покоління. Німці видихнули після двох світових воєн. І стали жити краще без арійства. Британці заспокоїлися від місії білої людини Кіплінга. І фунт - стабільна валюта, хоч Імперії вже нема.
  Я все зроблю для "жила бы страна родная". Але без цього уряду. А для цих людей. Я певен, що потрібні нові стандарти і символи. Тільки об'єднання маси небайдужих може змінити країну. Але, передусім, потрібно змінити власну ментальність.
  Ми мусимо не розмахувати прапорами, а поховати останніх солдатів Тієї війни.
  Ми, нарешті, "постоим" за ціною тієї Перемоги. Ми, потомки тих, хто взяли не одну столицю, - нарешті візьмемо свою. Ми, потомки тих, хто ніс удавану Свободу іншим народам, нарешті станемо вільними самі у своїй країні.
  Менше понтів і шаблонів. Більше аналізу і щирості. І вони не пройдуть.
  No pasaran!
  Віктор Бобиренко, для УП