Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України


''Наше слово'':   1 2 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22-23 24-25 26-27 28-29 30 31 32

  
   НІХТО ЗГОДИ НЕ ДАВАВ
  
   В Держуправлінні екології та природних ресурсів області розглянуто лист щодо попередження будівництва АЗС Славутським ВАТ "Райагропостач".
   У зв’язку з тим, що передбачена земельна ділянка не відповідає вимогам діючих будівельних та природоохоронних норм (ДБН 360-92, містобудування, Водний Кодекс України), держуправлінням буде відхилена передпроектна і проектна документація в разі її подання на державну екологічну експертизу.
   Ще однією причиною стало нехтування точкою зору депутатів міської ради. Як відомо, спочатку питання обговорюється у постійних депутатських комісіях.На спільному засіданні двох (з чотирьох) комісій, в тому числі і профільної - з питань екології, питання про надання згоди на будівництво АЗС по вулиці Кірова 1а було відхилено. Однак на XIX сесії це питання знову з’явилось і тепер вже у порядку денному. Отже, рахунок був на те, що на сесії вдасться отримати згоду. Таким чином точка зору двох депутатських комісій не була врахована.
   Ось чому потрібно було до кінця з’ясувати - буде АЗС біля річки чи ні? За ініціативи Головної держекоінспекції Мінекобезпеки України відбулась зустріч на місці можливого будівництва АЗС.
   Висновок один - передбачена земельна ділянка не відповідає вимогам. Таким чином ситуація прояснилась остаточно.
  
   РАХУВАЛИ ПО-РІЗНОМУ
  
   Державна податкова адміністрація України розглянула лист громадсько-політичного об’єднання "Демократична Славутчина" щодо сплати земельного податку Славутським ліцеєм-інтернатом та заключення державної податкової адміністрації в Хмельницькій області з цього питання і повідомляє.
   При проведенні першої перевірки Славутському ліцею-інтернату було нараховано 10212 грн. земельного податку за відсутність належної документації, що засвідчує права на власність на землю (державний акт). Однак при подальшому розслідуванні справи органами податкової служби за матеріалами повторної перевірки вказаної установи та довідок відділу земельних ресурсів сума донарахованих платежів була переглянута. Вона була визначена як 1159,76 гривні. Крім того, листом Славутської ОДПІ від 20 червня 2000р. N3023 відмінені інкасові доручення NN821, 822 та 823. В результаті чого відновлено операції по всіх рахунках Славутського ліцею-інтернату.
   Ось так. Виявляється, варто було звернутись до Адміністрації Президента України, як податківці взялись рахувати по-іншому. Розблоковані і рахунки, через які оплачувалось харчування дітей у ліцеї-інтернаті. Три місяці знадобилось податківцям, щоб вирішити - потрібне харчування ліцеїстам чи ні.
  
   КОМІСІЯ ВИЯВИЛА
  
   На XIX сесії міської ради було прийняте рішення про створення тимчасової депутатської комісії, яка мала перевірити обгрунтованість введення нових тарифів за водопостачання, водовідведення та опалення. Представників депутатської групи "Демократична Славутчина" у складі комісії зацікавили такі питання.
   Чому за опалення природним газом та вугіллям встановлені однакові тарифи? Адже різниця у вартості опалення 1 кв.м складає майже 14 коп. Відповідь виявила, що у підприємстві теплових мереж свідомо роблять "зрівняйлівку" на свою користь. Бо "виключити з суми витрат будь-який елемент (газ, вугілля) не є можливим, тому що необхідно було б розробляти тариф, а відповідно і ціну за 1кв.м по кожній окремо взятій котельні, що в свою чергу призвело б до встановлення різних цін". Отже, як платити, то треба обов’язково, а ось щоб відповідно вартості, то "не є можливим".
   Далі. У м.Нетішин в кожному будинку встановлено калібровані отвори. Це дає можливість зробити тепловіддачу рівномірною в усьому будинку. Що в Славуті? "Шайбування" тепломереж було виконано у 1990р. В цьому році планується зробити перерахування та встановити дросельні шайби по споживачах, які були підключені пізніше. При цьому варто додати - у Нетішині розрахунки робила спеціалізована організація по кожному будинку.
   Нарешті, останнє. Які заходи планується виконати підприємством, враховуючи, що лише енерговитрати на опалення складають майже 18 відсотків тарифу.
   Виявилось, що "...планується встановити водолічильники на восьми котельнях, проводяться роботи щодо забезпечення індивідуальних відключень кожного споживача, в межах наявних коштів проводяться ремонти тепломереж та котельного устаткування".
   Ось це і все. Все пояснюється однією причиною - відсутністю обігових коштів. Цю універсальну причину зараз використовують, щоб виправдати або неспроможністю вирішити проблему, або небажанням це робити.
   Пропозиції є.
   Чи будуть дії?
   Часи, коли подорожчали електроенергія, газ, тепло та водопостачання, нагадали - потрібно щось робити. Але що? Чи є якісь конкретні напрямки для вирішення проблеми?
   Виявляється, є. Один з них - розвиток альтернативних джерел електропостачання. Нині є три основних напрямки отримання електроенергії - на гідро-, тепло- та атомних електростанціях. Як переконують нас, перші два себе вже вичерпали, а ось третій - найсучасніший. Дійсно, теплові та гідростанції мають свою межу. Через це їм потрібна реконструкція, однак як тільки постає питання про фінансування, кажуть - немає коштів. Де їх взяти? Для реконструкції великих теплових станцій їх готові надати, аби лише цього хотіли.
   Щорічне вимкнення елекроенергії і розмови про єдину енергосистему наводять на думку - нащо тоді така система, яка не здатна забезпечити постійну подачу електрики до наших осель? Навіщо тоді традиційні гігантські системи? Адже є невеликі місцеві потужності, які можливо задіяти. Знову кошти потрібні, скажете? Так. Одначе цього разу рішення приймати потрібно вже на рівні місцевої влади.
   То що ж все-таки можна зробити?
   Ще років з 30-40 тому були поширені невеликі гідростанції потужністю від 100 кВт. Будувались вони на невеликих річках. Навіть за нинішніми мірками вони можуть вносити свою частку в освітлення житлових будинків. Є й інші види отримання електроенергії. Це використання біогазу та вітрові установки. В Славуті, до речі, є власник однієї такої установки потужністю один кіловат. Наші сусіди в Ізяславі зберегли гідростанцію. В ній, щоправда, потрібно замінити обладнання, однак це справа, яку можливо вирішити. Для цього е два шляхи -отримання позик та грантів. Всесвітній банк реконструкції та розвитку вже зробив кілька проектів в Україні. Зокрема, по реабілітації гідростанцій. За проектом призначення коштів таке: турбіни, генератори, вдосконалення системи регулювання частоти. Є проекти реабілітації та розширення централізованого теплопостачання, де призначенням коштів є: реабілітація існуючої системи опалення та збільшення її продуктивності. Серед проектів є і такий: енергозбереження в будівлях соціальнихзакладів та адміністративних. Тут кошти призначаються на вдосконалення енергозбереження у школах, лікарнях, дошкільних закладах та закладах державного управління. Актуальним для Славути є і проект вдосконалення міського водопостачання та водовідведення. Ремонт систем водопостачання, покращення експлуатаційних систем та ефективне в затратному плані збільшення потужності систем.
   Іншим шляхом є отримання грантів. Гранти Еколінка можуть отримати органи місцевої влади. Однорічні гранти у розмірі до 50 тис.доларів США підтримують проекти терміном на один рік на вирішення проблем оточуючого середовища. Дворічні гранти розміром до 250 тис.доларів. Ці гранти введені в дію в 2000 році. Відмінністю грантів від позик є те, що їх повертати не треба.
   Нарешті, є пропозиції по ще більш конкретних напрямках. Наприклад, енергозбереження в освітлювальних приладах. Енергозберігаючі (компактні люмінісцентні) лампи. Вони мають замінити лампи розжарювання, бо мають такі переваги:
   - зменшення споживання електроенергії в 5 разів при однаковому випромінюванні світла;
   - в 10 разів більший термін експлуатації (10000 годин);
   - витрати на експлуатацію в 2-4 рази менші (вартість ламп та електроенергії).
   Цікаво, що люмінесцентну лампу можна використовувати замість звичайної розжарювання. Нова лампа потужністю 11 вт замінює 60-ватну. Нові люмінесцентні лампи замінять і ті, що діють зараз. У них вже відсутні характерні гудіння та блимання. Ось чому у Вінниці міська влада вирішила замінити новими лампами освітлення у шкільних класах.
   Це збереже зір дітям.
  
   ВЛАДНИЙ МОНОЛОГ
  
   Дивною видалась зустріч міського голови з жителями будинків NN103,105 та 107, що по вул.Мануїльського. Питання, з яким звернулись люди до міського голови, було єдине - коли буде переведено котельню, яка забезпечує опалення будинків, з вугілля на природний газ? До речі, відповідно проекту та договору, що був укладений між міськвиконкомом та ват "Славутський рубероїдовий завод". Здавалось би, усе зрозуміло. Як виявилось, для всіх, окрім міського голови. Він прибув на зустріч лише з своїми підлеглими і знав чому. По питанню, яке цікавило, - приблизно хвилин 10. Потім, як писав російський поет-класик: "Он уважать себя заставил". Це означає, що говорити міський голова почав про те, що йому було потрібно. З молодшими за віком говорив так: "Ти, доцю, сідай". Аналогічно висловився і директор теплових мереж С.О.Бунда: "Ви дуже хитрі". Отож, про проблему, що цікавить людей, шляхи її вирішення не вдалось почути нічого позитивного.
   Тим часом проблема опалення залишилась. Адже різниця в калорійності опалення природним газом та вугіллям відчутна. Людям, щоправда, запропонували...заклеювати вікна. До того ж міський голова ніяк не міг второпати як це у квартирах лише +12., хоч вугілля і спалюється Напевне, краще було б йому поцікавитись, як це вдалось плату за опалення вугіллям прирівняти з природним газом (85 коп. за кв.м), хоч частка вартості у цій сумі відповідно 17,7 та 31,5 коп, Це означає, що плата за опалення має бути різною. Зокрема, за опалення газом - 68коп. та 54коп. - вугіллям. Порівняйте ці цифри з 85коп., що встановлені рішенням міськвиконкому від 18 травня ц.р. Цікаво, що до вартості опалення газом включено і такий вид витрат як "залізничний тариф". Невже природний газ транспортується залізницею?
   Доведеться вирішувати ці питання іншими засобами.