Google




Мiсто Старокостянтинiв




1165

каталог сайтів





УПЦ Київського Патрiархату



Загальні
Загальні
30-Sep-2013
Робоча група Хмельницької ОДА сфальшувала тарифні висновки по Славуті

Півбіди, коли за допомогою продажних журналістів, "опікуватись" комунальними проблемами міста намагаються недолугі невігласи з числа самозваних "координаторів демократичних сил". Біда, коли в угоду правлячому режиму, виконувати політичне замовлення беруться контролюючі і навіть правоохоронні органи.
Як відомо, 01.07.2013 року Хмельницькою ОДА було створено так звану робочу групу з питань перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги, які були підвищені органами місцевого самоврядування з початку 2013 року. Даною робочою групою начебто встановлено, що Славутським управлінням водопровідно-каналізаційного господарства безпідставно включені завищені статті витрат, а саме: в структурі собівартості послуги з централізованого водопостачання - електроенергія 1909,8 тис.грн, замісь 1691,6 тис.грн., внаслідок завищення питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, встановлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства. Відхилення -218,2 тис.грн. В структурі собівартості послуги з централізованого водовідведення - електроенергія 1474,7 тис.грн, замісь 1003,3 тис.грн., внаслідок завищення питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, встановлених відповідно до галузевих нормативів та вимог законодавства.
Оприлюднивши ці "сенсаційні" показники, локомотив робочої групи - сектор Державної інспекції з контролю за цінами у Хмельницькій області грубо порушив вимоги Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 869. Так, розраховуючи статтю витрат "електроенергія" по водопостачанню та по водовідведенню, працівники згаданої Інспекції застосували фактичний показник 2012 року подачі води та стоків, що суперечить пункту 11 зазначеного Порядку та річному плану ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання таводовідведення на 12 місяців 2012 року, які, насправді, розраховуються на підставі фактичних за останні п'ять років та прогнозованих обсягів централізованого водопостачання та водовідведення та затверджені рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 14.12.2012 року 489. Більше того! В розрахунку Інспекції застосовано тимчасові загальновиробничі норми питомих витрат палива, теплової та електричної енергії на 2013 рік, що також, м'яко кажучи, не стикується з вимогам пункту 10 Порядку, згідно якого, формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення, економічно обґрунтованих планових витрат визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів у плановому періоді.
Нагадаю читачу, що калькулювання планових витрат, які включаються до повної собівартості централізованого водопостачання та водовідведення було проведено у розрахунку на 12 місяців 2012 року, що і є плановим періодом. Разом із тим, на момент формування тарифів (листопад, грудень 2012 року) норм питомих витрат паливно . енергетичних ресурсів на 2013 рік на підприємстві не було, оскільки вони розробляються і затверджуються щорічно до 1 березня, наступного за звітним.
Таким чином, під час розрахунку статті витрат по електроенергії, працівниками Інспекції застосовано норми питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на 2013 рік, а вартість електроенергії за 2012 рік, що не відповідає вимогам того ж такі пункту 10 зазначеного Порядку.
Щодо статті витрат "сировина і матеріали", то сектором Державної інспекції з контролю за цінами у Хмельницькій області, не сіло не впало виключено: пожгідранти (на обліку підприємства знаходиться 96 пожежних гідрантів, які станом на 2012 рік потребують часткової заміни. Заплановано замінити 5 штук); тумбочки та умивальники (у побутових приміщеннях ВНС заплановано замінити дві тумбочки та два умивальники з причини зношеності); сигналізатор (сигналізатор необхідний для обслуговуючого персоналу, без якого забороняється спускатися в колодязі).
Витрати по статті склали 8377,0 грн. Дані матеріали включено до розрахунку відповідно до вимог пункту 22 Порядку. По статті "Загально-виробничі витрати" заплановано потребу в малоцінних швидкозношуваних предметах (МШП) на суму 11680,00 грн. На протязі 2011 року МШП використано на потреби підприємства на суму 23000,00 грн. Згідно пункту 22 Порядку, матеріальні витрати плануються з урахуванням фактичних витрат за попередній період та цін на них у плановому періоді.
Окрім цього, згідно статті 8 Закону України "Про охорону праці" та колективного договору підприємства, обслуговуючому персоналу систем водопостачання та водовідведення виділяється спецодяг та спецвзуття, а саме: костюми х/б (видаються на 12 місяців); спецвзуття (видається на 12 місяців); халати х/б (видаються на 12 місяців); куртки ватні (видаються на 36 місяців). Важлива деталь. Всі витрати на потребу по спецодягу та спецвзуттю заплановано на 2012 рік. Костюми х/б, халати х/б, чоботи гумові та кирзові, що видаються щорічно. І лише 1/3 частини ватних курток, які видаються на 3 роки.
Шановний читачу, Ви не повірите, але на думку членів робочої групи, обслуговуючий персонал Славутського водоканалу певно повинен чистити міську каналізацію в спортивних костюмах і домашніх тапочках. До речі, придбання бойлера необхідне для миття того ж таки обслуговуючого персоналу на очисних спорудах. У зв'язку з постійним використанням бойлер часто виходить з ладу.
Ви знову не повірите, але високоповажні члени цієї ж такі групи певно вважають, що працівники "Водоканалу", після того як вилізуть з-під землі на світ Божий, повинні митися виключно вдома, жахаючи при цьому перехожих і всю рідню специфічним запахом. Щодо бетономішалки, яка також, чомусь, добряче намуляла око перевіряльникам. Пунктом 22 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення чітко передбачено, що до матеріальних витрат відноситься витрати, які можуть бути безпосередньовіднесені до конкретного об'єкта (відповідно до виду діяльності). Тож придбання бетономішалки для виготовлення кілець та кришок на люки для власних потреб обслуговування мереж, відповідає вищевказаним вимогам. До того ж, виготовлення останніх обходиться значно дешевше ніж їх закупівля у постачальників.
І наостанок цікавий факт. Однією з головних підстав для перегляду тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення в нашому місті стали вимоги про усунення порушень виявлених Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області щодо тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення УВКГ, яке стало причиною надання вказаних послуг по тарифах нижчих від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та недоотримання доходів за 2010-2011 роки та І квартал 2012 року в сумі 1531,4 тис. грн. Разом із тим, Славутське УВКГ направляло відповідне звернення до Інспекції з контролю за цінами у Хмельницькій області від 12.10.2012 року 461 для можливості подання розрахунків тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення та отримання висновків щодо економічного обґрунтування витрат на вищевказані послуги. Однак на той час, дана установа красномовно промовчала. Чи то не було необхідного у такій тонкій справі творчого натхнення, чи то не отримала відповідних вказівок згори.
Якби там не було, але нещодавно, історія фактично сфальшованих розрахунків так званою робочою групою з питань перевірки економічної обґрунтованості тарифів на житлово-комунальні послуги при Хмельницькій ОДА отримала своє несподіване продовження.
Взявши за основу (точніше - безсоромно передерши) "професійні" висновки сектора Державної інспекції з контролю за цінами у Хмельницькій області, з відповідним протестом не забарилася Славутська міжрайонна прокуратура. Щоправда, цей протест вийшов якимсь дивним, адже в ньому жодним словом не було згадано ані про необхідність скасування прийнятого міськвиконкомом рішення, ані про те, які саме норми (статті) чинного законодавства України, під час прийняття останнього, порушили посадові особи місцевого самоврядування. Так, сухий перерахунок діючих нормативно-правових актів відповідно до яких повинні розраховуватись тарифи (начебто ті, хто їх розраховував цього не знали) і три неадекватні вимоги. Тож цілком логічно, що і цей "витвір правового мистецтва" депутати міської ради відхили, як нікчемний.
Відтак, незрозумілим в цій історії залишається одне: до яких пір це неподобство з боку держави триватиме і хто врешті-решт за нього відповість?

Довідково. В період з грудня 2012 року по серпень 2013 року вартість електроенергії зросла з 94 коп. до 1 грн. 25 коп. Для Славутського УВКГ це принесло збитків на суму 1,5 млн. грн. Станом на 27. 09. 2013 року державою не відшкодовано дотацію на різницю в тарифах за послуги населенню в сумі 3 млн. 361 тис. грн.