Google




Мiсто Старокостянтинiв






Православна Церква України



Загальні
Загальні
15-Apr-2013
На чий млин ллють воду недолугі славутськи водолії?

Писак бездарних пре навала.
(аж нудить фальш красивих фраз)
Тримайсь, державо! Ще чимало
Їх "вийде" із народних мас.
О.Босенко

11 квітня 2013 року невтомний "Трудівник партії регіонів", вустами Романа В., опублікував відкритий лист "громадської групи з перевірки послуг УВКГ" та чергову погрозу Василя Г. щодо дострокового припинення повноважень міського голови і депутатів Славутської міської ради.
Отже, шановний читачу, на "залізобетонних" аргументах останнього ми зупинимось дещо пізніше, а поки що, дамо належну оцінку колективному витвору мешканців славутської "силіконової долини". Тим паче, що у своєму листі, розрахунок доцільності підняття цін на послуги водопостачання і водовідведення з боку УВКГ, новоспечені "вундеркінди" вважають помилковим, а відтак, пропонують місцевій владі(!) його негайно перерахувати.
Чому до цих пір вони не зробили це власними руками, достеменно не відомо.
Словом - далі, без зайвих коментарів, на "комунальну філософію" громадських активістів, наведемо витримки з офіційної відповіді міської влади, яку останні волили б не згадувати. Споживачів із слабкими нервами, прошу не читати.
"Ознайомившись із заявою - зверненням до міського голови з питання перевірки підвищення тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення слід відмітити, що наданий аналіз є некоректний, адже жодним нормативним документом не передбачено формування тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення за результатами фінансово-господарської діяльності підприємства.
Разом з тим, слід відмітити, що аналізуючи правомірність тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення ви не до кінця розумієтесь у економічних термінах, а саме у Вашому розумінні "чистий дохід" та "прибуток" одне і теж, адже ні в якому разі підприємство не може мати прибутки в сумі 8 мільйонів 429 тисяч грн., коли виробнича собівартість наданих послуг за 2012 рік становить 8 мільйонів 419 тисяч грн.
Є непослідовним той факт, що при проведенні перевірки Вами взято за основу звіт про фінансово-господарську діяльність Славутського управління водопровідно-каналізаційного господарства за 2012 рік в частині, яка нібито вказує на значні прибутки підприємства (дійсно прибуток у сумі 1392,0 тис. грн. відображено у звітності, який отримано за рахунок дотації з державного бюджету на погашення заборгованості з різниці в тарифах яка утворилась за період 2008-2012 роки і фактично становить біля 3 мільйонів гривень та автоматично була перерахована Головним управлінням фінансів Хмельницької облдержадміністрації Славутському РЕМу на погашення заборгованості, яка станом на 01.12.2012 року становила 1489,9 тис. грн.).
Однак, чомусь Ви не вказали на заборгованість підприємства станом на 01.01.2013 року Славутському РЕМу за спожиту електроенергію в сумі 236, 0 тис. грн. та на заборгованість по бюджетних платежах 671,0 тис. грн. Адже, якщо підприємство при таких боргах не буде вживати відповідних заходів, то може стати банкрутом.
Управлінням водопровідно-каналізаційного господарства проведено розрахунки витрат на послуги з водопостачання та водовідведення відповідно до порядку формування тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року 869, а також відповідно до порядку та процедури формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджених рішенням Славутської міської ради від 09.11.2012 року 5-24/2012 (розробленого відповідно до п.9 вищезазначеного Порядку).
Відповідно до п. 3 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 869 від 01.06.2011 року, структура тарифів - це складові економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних із провадженням у планованому періоді певного виду ліцензованої діяльності, які групуються за статтями відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, та складових планованого прибутку, на основі яких розраховуються та встановлюються тарифи.
У вищевказаному Порядку чітко вказано складові планованої виробничої собівартості, що включаються в розрахунок тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення, чого на жаль не відслідковується у Вашому зверненні.
У червні -липні 2012 року Державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області проводила ревізію фінансово-господарської діяльності Славутського УВКГ. За результатами ревізії, що викладені в акті від 02.08.2012 року вказано на невідповідність діючих тарифів для всіх груп споживачів їх фактичній собівартості. На момент проведення ревізії фактичне відшкодування собівартості наданих послуг для населення з водопостачання за 2011 рік становило 81,8 %, перший квартал 2012 року 78,3%, відповідно наданих послуг з водовідведення для населення за 2011 рік 89,7, за І квартал 2012 року 95,3 %.
Щодо нібито помилкових на Вашу думку порівнянь тарифів 2010 та 2013 року, тому що тарифи були підвищені з 2011 року, то слід відмітити ще раз, що перевірка проведена Вами є поверхневою, непослідовною і не професійною, тому що тарифи які були підвищені з 01.02.2011 формувалися на базі планового 2010 року, про що свідчить заява, яка надійшла до виконавчого комітету Славутської міської ради про перегляд тарифів від 30.11.2010 року 857/01-08 та Висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Хмельницькій області 138,139 від 19.11.2010 року щодо рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг.
Тому повторно звертаємо вашу увагу на те, що попередні тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення були встановлені з 01.02.2011 року, і в їх розрахунок були включені витрати планового періоду 2010 року, коли мінімальна заробітна плата становила 888 грн., а вартість електроенергії становила 0,68 грн./Квт. без ПДВ. В тарифах затверджених рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради від 09.01.2013 року 1 в складові витрат включена мінімальна заробітна плата кінця планового періоду 2012 року в розмірі 1134 грн., вартість електроенергії 0,94 грн./Квт. без ПДВ.
Отже інфляції, дефляції та інші припущення та здогадки в розрахунок не включаються.
Щодо рівня оплати праці працівників управління водопровідно-каналізаційного господарства, то у жовтні 2012 року Хмельницьким обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення була проведена перевірка оплати праці і відповідно в акті перевірки вказано "тарифна ставка робітника І розряду встановлена в розмірі мінімальної заробітної плати, тобто без урахування коефіцієнта 1,2, передбачених Галузевою угодою та не зважаючи на неодноразову зміну розміру мінімальної заробітної плати, відповідно до наказу по підприємству 66 від 15.04.2011року було запроваджено умови оплати праці в розмірі 941 гривня (з 01.03.2011р.) і діяли на момент перевірки, тобто жовтень 2012 року ( коли мінімальна заробітна плата становила 1118 гривень), такі умови оплати праці працівників були запроваджені на підприємстві у зв'язку із важким фінансовим станом на підприємстві впродовж 2012 року.
Для уточнення: заробітна плата працівників житлово-комунального господарства передбачає збереження мінімальних гарантій і відповідно оплата праці формується на підставі галузевої угоди між обласним управлінням житлово-комунального господарства ОДА та обласним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення на 2011-2013 роки і відповідно застосовано: розрахунок мінімальної тарифної ставки робітника 1 розряду у розмірі не менше 120 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом; єдину сітку міжрозрядних тарифних коефіцієнтів; для основної підгалузі за видом робіт (земляні роботи, роботи по утриманню автомобільних шляхів і шляхових споруд, експлуатація мереж, споруд, обладнання систем водозабезпечення та водовідведення) - коефіцієнт співвідношень 1,35; застосовано коефіцієнти співвідношень розмірів мінімальних місячних посадових окладів керівників, професіоналів, фахівців і технічних службовців. Відповідно до вимог чинного законодавства враховуються надбавки згідно атестації, надбавки за вислугу років, надбавки за роботу у нічний час та святкові дні, за класність.
Отже, заробітна плата яка вказана у Вашому зверненні, максимальна 5301 грн., середня 2766грн, а мінімальна 1456 грн. нарахована відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів, що вказані вище.
ТАКИМ ЧИНОМ ВАШЕ ЗВЕРНЕННЯ ВІДМІНИТИ ТАРИФИ НА ПОСЛУГИ З ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ Є БЕЗПІДСТАВНИМ, ОСКІЛЬКИ ВИКЛАДЕНИЙ ВАМИ АНАЛІЗ Є ПОВЕРХНЕВИМ ТА НЕОБГРУНТОВАНИМ."
Наразі, шановний читачу, з відкритим листом мешканців "силіконової долини" ми розібралися. Тож дійшла черга і до аргументів "великого комбінатора".
Прикриваючись ім'ям цілої громади(!), своє повідомлення про збір підписів славутчан "за проведення референдуму щодо дострокового припинення повноважень міського голови та депутатів міської ради", Василь Г. обґрунтував просто: у зв'язку з грубими процесуальними порушеннями норм ухвалення тарифних рішень та відверте ігнорування зауважень і пропозицій тієї ж таки громади. Мовляв, як так, що замість того, аби беззастережно виконати вимоги "революціонерів", депутати лише прийняли їх до якоїсь уваги! Мовляв, забули "нероби", хто тут головний!
Втім, як можна виконати те, чого насправді не було і не має, особисто мені, не зрозуміло. Адже жодного альтернативного розрахунку собівартості тарифу, чи то на водопостачання (водовідведення), чи то на міські пасажирські автоперевезення, затяті "ревізори" так і не представили. Хоча, як ми всі пам'ятаємо, обіцяли урочисто це зробити, ще 05.04.2013р.
Не вважати ж, насправді, таким розрахунком вкрай непрофесійний "аналіз" громадської групи з перевірки послуг УВКГ.
Ось і виходить, шановний читачу, що всі ці "дики танці" навколо тарифів були потрібні "народним захисникам" лише, як ширма.
Гадаю, що справжнім завданням останніх, є максимально можлива дестабілізація соціально-економічної ситуації в місті, з метою створення передумов для заміни "неугодної" міської влади.
Ну, а кому нинішня міська влада, як "кістка в горлі", а також, на чий млин ллють воду недолугі славутськи водолії, думаю, здогадатися не важко.

Ігор Піголь, громадський активіст, позапартійний, м.Славута