Google




Мiсто Старокостянтинiв




1165

каталог сайтів





УПЦ Київського Патрiархату



Загальні
Загальні
22-Oct-2006
22 жовтня 2006р.

ВШАНУВАННЯ ВОЯКІВ УПА НА СЛАВУТЧИНІ
До 64-ї річниці створення Української Повстанської Армії Товариство підприємців "Край", громадсько-політичне об'єднання "Демократична Славутчина" (в даному випадку - міська організація Спілки офіцерів України, районна організація Української Народної партії), профінасували і організували поїздку учнів військових груп обласного ліцею-інтернату до пам'ятника загиблим воякам УПА поблизу с.Стригани для зустрічі з головою організації ветеранів ОУН-УПА міста та району І.Зеленюком.
Окрім цікавих спогадів колишнього чотового УПА І.Зеленюка, чисельних запитань школярів, вони почули і про історію виникнення свята Покрови Пресвятої Богородиці, про причини вшанування його українським козацтвом, а також вояками УПА.
На спогад ліцеїсти отримали синьо-жовті трикутні хустинки як нагадування, що це кольори, за які полягли у травні 1944р. молоді українці у лавах УПА. Окрім цього, учні отримали ще й книжку письменника з м.Нетішина М.Руцького "Система", де автор пише про боротьбу повстанців за незалежність України.
14 жовтня, за підтримки Товариства підприємців "Край" та громадсько-політичного об'єднання "Демократична Славутчина", було організовано і проведено вшанування живих та загиблих вояків УПА. Це відбулося біля пам'ятника воякам УПА поблизу с.Стригани. Тут кожен з 12-ти колишніх повстанців, жителів м.Славута та району, отримав грошову допомогу від підприємців, до пам'ятника лягли живі квіти та вінки від делегацій національно-патріотичних сил зі Славути, Нетішина та Шепетівки.


ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ: СТАВЛЕННЯ РІЗНЕ
Створивши т.зв. Міжнародну громадську організацію "Військо Запорозьке" у виконкомі Славутської міської ради, її організатори продовжують використовувати адміністративні можливості влади (телефонний зв'язок, місця розташування керівників організацій, можливостей доступу до місцевих засобів масової інформації тощо). Так, наприклад, 12 жовтня ц.р. на міськрайонному радіо (підрозділ комунальної власності) вийшла інформація саме про вищезгадану громадську організацію. Таку можливість вона отримала тому, що її де керівник - міський голова. Напевно, тому у інформації йшлося переважно про мету та завдання цієї організації та поширення інформації про неї.
Подібне підтвердження сталося і 13 жовтня ц.р., коли для поїздки до с.Гуків Чемеровецького району, де у минулому році було відкрито і освячено хреста на місці спалення тіла Головнокомандувача УПА Р.Шухевича, склад учасників делегації підбирався за принципом особистої відданості міському голові. Адже у делегацію від Славути увійшли посадовці виконкому міської ради або представники громадськості, яка лояльна до найвищого посадовця у місті.
Не дивно, що саме 14 жовтня ц.р. ні місцеві козаки (а на Славутчині вже аж дві такі організації), ні представники районної влади - а їх теж дві (райдержадміністрація та райрада), навіть своєю присутністю не вшанували живих та загиблих вояків УПА. Видно, не було команди з області. Адже до с.Гуків їздили і голова райдержадміністрації, і голова районної ради.
Ось така "наша влада", яка нічим не відрізняється від попередніх.

ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФІВ: ПРОПОЗИЦІЇ І ДІЇ
Ця тема є найбільш гостра нині. Ось саме з цієї причини у м.Славута 12 жовтня ц.р. відбулися громадські слухання стосовно Стратегічного плану дій Теплокомуненерго та водоканалу. Така назва з'явилася у безіменних аркушах, які роздавалися працівниками міського управління соціального захисту присутнім (близько 30 осіб). Враховуючи традиційну інертність славутчан та таку ж впертість славутських чиновників проводити громадські слухання увечері робочого дня, на більш чисельну присутність розраховувати було б важко. До того ж організатори заходу - а це міська влада - обмежилися одним оголошенням у газеті. Це вже не кажучи, що не кожна людина могла зрозуміти, отримавши анкету - що то за Стратегічний план дій Теплокомуненерго? Адже ця назва була лише вперше оприлюднена.
Тепер, що стосується проведення заходу. Як і передбачалося, усі заходи, які проводили представники влади раніше, розпочиналися з виступу цього представника зі своїм варіантом вирішення проблеми. Зрозуміло, що оприлюднення (хоча б за місяць), основних питань майбутніх слухань, не робилося. Ось і довелося (в черговий раз), обмірковувати за хвилини те, що приїжджі фахівці вивчають на професійній основі не один місяць. Одне можна сказати точно - під Стратегічний план потрібні гроші (близько 8млн. гривень), і завданням організаторів було не широке обговорення шляхів зниження розміру тарифів на електроенергію та газ, а використання факту проведення слухань для нібито обговорення саме Стратегічного плану. Ось так, замість дискусії з громадськістю влада схитрувала і провела через слухання саме те, що їй потрібно.
До речі, один з жителів міста поцікавився (12 жовтня ц.р.) у секретаря міської ради Б.М.Семенюка текстом Статуту територіальної громади міста. Адже там мав би бути вказаний порядок підготовки і проведення громадських слухань. Виявилося, що Статут був розглянутий сесією міської ради ще у 1998р., однак до цих пір не зареєстрований у міськрайонному управлінні юстиції. Вже вісім років документ є для "внутрішнього" використання міськими головами та секретарем міської ради. Ось саме через те громадські слухання і проводяться так, як вигідно чільникам місцевого самоврядування.

ПРОПОЗИЦІЇ
громадсько-політичного об'єднання "Демократична Славутчина" щодо заходів зниження розміру тарифів за споживання електроенергії та газу, енергозбереження, для міського голови, міської ради та виконкому

I. По зниженню розміру тарифів.
1. Негайно розпочати переговори, використовуючи рішення сесії міської ради, Асоціації територій навколо Хмельницької АЕС з Кабінетом Міністрів України та Національною комісією регулювання електроенергетики про повернення розміру тарифу за спожиту електроенергію з 70 до 50% для індивідуальних споживачів та підприємств теплопостачання та водоканалізаційного господарства міста.
Підстава - Закон України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" ст.12, а також Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" ст.26 п.46.
2.Для зниження розміру тарифу на газ для опалення житлових будинків мешканців міста, комунального підприємства тепломереж використати можливості ст.12 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" через компенсацію за соціальний ризик проживання у 30-кілометровій зоні Хмельницької АЕС, узгодивши питання розміру компенсації з Кабінетом Міністрів України та НАЕК "Енергоатом".

II. Впровадження заходів енергозбереження.
1.Звернутися до Державного комітету з енергозбереження та представництва Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні для отримання фінансування повної заміни енергозатратних електродвигунів на підприємстві теплових мереж та водоканалізаційного господарства.
2.Використати кошти, отримані від вищезгаданих організацій, і встановити на кожному багатоповерховому будинку лічильники теплової енергії.
3.Зробити ревізію калібрування труб системи опалення будинків, що опалюються підприємством теплових мереж централізовано.
4. Провести заміну ламп освітлення в приміщеннях усіх міських бюджетних організацій та установ на найбільш економічні.

III. Наслідки виконання пропозицій.
1. Навіть за умови підвищення тарифу на електроенергію повернення до рівня 50% дасть можливість:
- менше сплачувати жителям міста за користування електрикою у власних оселях;
- зменшити розмір тарифів за надання послуг (опалення, водовідведення та водокористування) у відповідних комунальних підприємствах;
- заощадити кошти міського бюджету на утримання шкіл, дитсадків, закладів культури спорту тощо.
2.Зменшення тарифу на газ дасть можливість:
- зменшити витрати жителів міста за користування газом;
- не збільшувати тарифи підприємствами до розмірів, що оприлюдненні виконкомом міської ради.
3. Заміна електродвигунів на підприємствах тепломереж та водоканалізаційного господарства дозволить:
- знизити частку витрат за електроенергію у тарифі за опалення та водокористування і водовідведення.
4. Встановлення лічильників теплової енергії у багатоповерхових будинках дасть можливість:
- контролювати кількість тепла, що надійшло до будинку;
- стимулювати споживачів послуги, платити за неї.
5. Проведення ревізії калібрування труб систем опалення будинків поліпшить якість опалення в квартирах, буде сприяти кращій проплаті за цей вид послуги.
6. Результатом заміни ламп освітлення (навіть денного) в усіх міських бюджетних організаціях та установах, вплине:
- на зір людей, які перебувають у приміщеннях по декілька годин;
- на витрати електроенергії, а також коштів міського бюджету на освітлення.